Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

joi, 10 ianuarie 2013

Dublul discurs al Romaniei

Dupa intrarea in NATO si in Uniunea Europeana  , Romania  ar trebui sa  beneficieze nu numai de avantajele acestui statut , ci si de obligatiile aferente acestuia. Pentru primul aspect , imaginea oferita comunitatii internationale  de catre tara noastra este una pozitiva , respectiv  o atitudine compatibila cu standardele asumate , dovada fiind modul cum a fost prezentata aceasta atitudine in presa internationala. 



Presa internationala scria despre raportul Tismaneanu ( COMISIA PREZIDENŢIALĂ PENTRU ANALIZA DICTATURII COMUNISTE DIN ROMÂNIA- RAPORT FINAL - Bucureşti, 2006 ) :

"Este prima data cand un presedinte al Romaniei denunta oficial sistemul ex-sovietic, scria International Herald Tribune, preluand relatarea pe aceasta tema a New York Times.
Ziarul apreciaza ca este o “incercare tardiva a tarii de a se rupe complet de trecutul comunist, cum nu a fost posibil in revolutia dirijata din 1989.”Articolul arata ca alte foste state din regiune si-au condamnat demult propriul trecut comunist, incepand cu Cehia in 1993 si continuand cu Bulgaria in 2001, pe cand Parlamentul ucrainean a adoptat chiar luna trecuta un proiect de lege prin care foametea orchestrata de Stalin in anii ’30 este calificata drept act de genocid.Conform aceluiasi IHT, “Basescu se afla sub presiune crescanda din partea societatii civile si a Uniunii Europene sa condamne guvernarea Romaniei din perioada comunista ca fiind una dintre cele mai represive din regiune”. 
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1134029-presa-internationala-despre-raportul-tismaneanu-circul-din-parlament.htm


In raportul Tismaneanu care are  fix 666 (!) de pagini (http://www.presidency.ro/static/ordine/RAPORT_FINAL_CPADCR.pdf ) ,
rolul Securitatii , ca institutie criminala a regimului comunist ( cf: "instrument al terorismului de stat ") ,  este unul definit fara echivoc :


" Securitatea a reprezentat „braţul înarmat al partidului”, menirea ei fiind aceea de a impune, prin teroare şi diversiune, dictatura comunistă. Puterea Securităţii era practic fără limite, chiar şi activiştii de partid şi de stat de rang temându-se de această organizaţie diabolică. Având în vedere scopurile sale, este o aberaţie să se aprecieze că au existat „securişti buni” alături de cei răi. Diferenţe existau, incontestabil, între ei: cei mai de la vârful organizaţiei trasau strategiile de urmat, cei din eşaloanele medii organizau practic acţiunile ajutaţi de „tehnicieni” („specialişti” în ascultarea convorbirilor, controlul corespondenţei, cenzura de toate felurile, recrutarea informatorilor etc). Executanţii de rang inferior arestau, spionau, torturau, ucideau(s.n.)". p.168
"Principala sa atribuţie a constat în inocularea şi administrarea sentimentului de frică, o componentă fundamentală în administrarea actului de poliţie politică.(s.n.) " p.174
"Tortura nu constituia un simplu exces de zel, ci o atribuţie de serviciu ( adica prin fisa postului -n.n.) pe care ofiţerii şi subofiţerii Securităţii şi-o asumau odată cu îmbrăcarea uniformei (s.n.)" . p.179
"Elementul de constrângere sau şantaj era invocat deschis de către ofiţer chiar în timpul procesului de recrutare, şi din acest motiv alegerea şi evaluarea sa prealabilă erau decisive .Faptul că acceptul asupra colaborării cu Securitatea a fost dat prin constrângere sau prin folosirea de material compromiţător era consemnat explicit în raportul privind modul cum a decurs recrutarea, fapt care atestă lipsa oricărei restricţii procedurale şi, implicit, a oricărui scrupul legal în metodele de lucru ale Securităţii.(s.n.)" p.387

http://www.presidency.ro/static/ordine/RAPORT_FINAL_CPADCR.pdf



Pe de alta parte, intre standardele declarate si standardele practicate exista o anumita discrepanta : una condamnam in Raportul Tismaneanu, alta promovam in Parlamentul European. Presa semnaleaza recent ca un post de europarlamentar roman ramas vacant , va fi ocupat de catre un  fost ofiter de Securitate :



Un fost ofiţer al Securităţii îl va înlocui pe Becali în Parlamentul European


"Partidul România Mare a comunicat Autorităţii Electorale Permanente numele membrului PRM care va deveni europarlamentar în locul lui Gigi Becali. Acesta este Dan Zamfirescu, în cazul căruia CNSAS a decis, în anul 2007, că a făcut poliţie politică, în perioada comunistă."

Sursa : http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/exclusiv-rl-un-fost-ofiter-al-securitatii-il-va-inlocui-pe-becali-in-parlamentul-european-zamfirescu-sunt-mandru-ca-am-facut-contraspionaj-289348.html


Declaratia europarlamentarului roman  Dan Zamfirescu , fost ofiter de Securitate , este in contradictie cu raportul citat , deci cu pozitia oficiala a Romaniei,  tara pe care o reprezinta in Parlamentul European :


Una este să fii colaborator, sa faci poliţie politică, alta e să fii ofiţer de Securitate. Eu nu recunosc această instituţie bugetofagă numită CNSAS. Eu mi-am făcut datoria de ofiţer şi o sa mi-o fac până la moarte. Dacă e nevoie o să mor cu arma în mână pentru ţară. Sunt mândru că am fost ofiţer al Securităţii, al contraspionajului românesc ( s.n.) "
Dan Zamfirescu 
http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/exclusiv-rl-un-fost-ofiter-al-securitatii-il-va-inlocui-pe-becali-in-parlamentul-european-zamfirescu-sunt-mandru-ca-am-facut-contraspionaj-289348.html

Dan Zamfirescu
Foto : Romania Libera

In realitate, acesta nu este un  caz absolut izolat , fosti sau actuali europarlamentari romani care si-au declarat public apartenenta la aceste structuri ( ex: Daniel Daianu, Theodor Stolojan, cazuri deja cunoscute,   si nimeni nu garanteaza ca nu mai pot fi si alte exemple ...) fiind in aceeasi situatie.
Problema grava este ca Romania are un dublu discurs si da aceste semnale contradictorii ( una spunem , alta facem ) si in tara, dar in special in  afara ei,  de peste doua decenii.
Quo vadis ?


 Preluat de Monitorul Neoficial  :

ÎN LINIE DREAPTĂhttp://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/sergiu-simion-dublul-discurs-al-romaniei/ )


Cu regret, renunt sa mai postez pe acest site. Motivul este aratat in ultima mea postare de acolo :


11Sergiu Simion22 ianuarie 2013 la ora 16:49 
Domnule “Vlad M.”,
Numele meu este Sergiu Simion , asa am postat, si asa voi posta, altfel nu.
Mi l-ati ciuntit cu de la dvs putere ca adm., la “Sergiu”.
Este “Sergiu” , dar numai pentru apropiatii si prietenii mei.
Nu faceti parte dintre ei .
In plus, nimeni nu se apropie si nu se imprieteneste cu un pseudonim.
Aveti tot dreptul sa va tutuiti apropiatii si prietenii dvs, dar lasati-mi dreptul meu de a alege pe cine si cu cine ma imprietenesc, si de a-mi folosi propriul nume ca sa imi pot exprima ideile intr-o tara inca libera.
Pentru acest lucru am platit deja un pret si mi-am castigat dreptul de a-mi expune ideile in nume propriu.
Dvs va ascundeti sub un pseudonim, e si acesta un drept democratic.
Va citez :
” Vad ca te-ai simtit jignit pentru naiv, dar nu ai considerat deloc lipsit de politete sa-mi scrii ca daca nu-mi convine UE, pot sa ma gandesc la cum ne asteapta rusii.”
Nu stiu sa ne fii tutuit pana acum , si nici cu ce ocazie, nu va cunosc, nu stiu cine sunteti, e dreptul dvs sa fiti oricine sau orice, sub pseudonim nu are nici o importanta, dar cu ce drept ma tutuiti fara acordul meu ? Daca v-am respectat si m-am adresat politicos, am si dreptul , si pretentia , sa fiu respectat exact in acelasi mod. In acest punct , nu negociez.
Si ma citez :
” Daca nu ne convine UE in care am intrat, nu e obligatoriu sa ramanem, avem oricand o alta optiune alaturi ( „Da ??!! Noi v-asteptam ! ” ) ii spunea un rus lui Dan Puric atunci cand acesta din urma incerca sa-l convinga pe primul de faptul ca noi “am intrat deja in Europa” ) .”
Si va citez din nou :
” Vad ca te-ai simtit jignit pentru naiv, dar nu ai considerat deloc lipsit de politete sa-mi scrii ca daca nu-mi convine UE, pot sa ma gandesc la cum ne asteapta rusii.”
Scrie “Vlad M.” pe undeva ??!! Limba romana este intr-adevar o limba foarte grea si cu nuante foarte complicate … Totusi, reflectati…
Ceea ce va scriu acum , va apare instant pe blogul meu .
Imi pare sincer ca pe un blog de dreapta patronat de catre doamna Anca Cernea pe care o stimez , se folosesc „ procedee si proceduri ” din …alte „ orientari ideologice ” de care Internetul este plin. Ochi.
Incercand sa exprim politicos idei , am ajuns in acest punct,  si nu din cauza mea.
Regret, dar nu voi mai posta pe site-ul unde dvs sunteti ” adm .”
O zi buna si sanatate,
Sergiu Simion


Niciun comentariu: