Elita discreta pro România


ELITA DISCRETA PRO ROMANIA

Este elita formata din acele personalitati de exceptie si independente fata de sistemul de aici , dar care cunosc si inteleg Romania si problemele ei , sau chiar cunosc limba romana , inteleg spiritualitatea romaneasca si in mod dezinteresat , onest si responsabil fac pentru Romania poate mai mult decat reprezentatii ei formali si elitele ei oficiale :

Principele Charles, Ambassador of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland to Romania, Catherine Durandin , Dennis Deletant , Tom Gallagher, Dr. Peter Gross , Jean Lauxerois , Katherine Verdery,, Steven van Groningen, Leslie Hawke

vineri, 28 iunie 2013

Santajul de stat versus managementul privat


 Societatea romaneasca actuala seamana cu un urias camp de batalie in care nu a mai ramas piatra peste piatra , in care  nimic nu mai este ce a fost dar in acelasi timp nici nu poate deveni complet altceva. Batalia care se duce este una fara reguli si fara principii , dar pe toate fronturile  si cu toate armele posibile .  Scopul vizat este  accesul la butoane si la resurse,  respectiv la borcanul cu miere al statului , si in acest efort national al inclestarii generale nimic nu este precupetit . Mai exact, sunt in lupta , pe viata si pe moarte,  principiile statului de drept , transparentei si economiei libere , cu santajul de stat , controlul social si tehnicile de presiune specifice sistemului centralizat .
Cea mai recenta demonstratie a acestui "no rules" o reprezinta cinismul " includerii prin excludere " a managementului privat in companiile de stat si un exemplu elocvent este situatia de la mult-ravnita companie TAROM . Scenariul dupa care s-a desfasurat acesta " includere " poate ramane in antologia universala a studiilor de caz pentru tehnicile de presiune sociala, administrativa, economica si psihologica pe care structurile impersonale le pot exercita asupra indivizilor . 


Christian Heinzmann, CEO-ul belgian al Tarom, il acuza pe Dan Pascariu, seful Consiliului de Administratiei al companiei, ca l-a fortat sa accepte reducerea mandatului in fruntea companiei sub amenintarea demiterii . Duelul dintre cele doua parti este unul foarte interesant si cum amanuntele de specialitate sau de culise nu sunt accesibile in mod curent , am facut o scurta prezentare in paralel a profilului reprezentatilor fiecarei parti.


Managerul : 
"Am fost fortat sa iau aceasta decizie de catre Dan Pascariu, seful CA, altfel vor exista consecinte serioase - demiterea mea imediata. Cred ca scopul este sa fiu inlocuit cu altcineva, astept ca situatia sa-mi fie clarificata de primul ministru "  
Christian Heinzmann
CEO ( belgian ) TAROM 


inchide


Conform Linkedin,  Christian Heinzmannm este absolvent al  L’ECOLE DE MANAGEMENT DU GROUPE EFAP - PARIS si a lucrat in diverse firme si companii ( GMG Airlines Limited, Luxaviation S.A., Albanian Airlines,etc. ) si are 16 recomandari foarte bune din diverse parti ale lumii. 




Compania : 

"A semnat de bunavoie, nu l-a fortat nimeni "
Dan Pascariu
Sef Consiliu de Administratie TAROM


Foto : Ziarul Financiar 
Dan Pascariu - http://ro.wikipedia.org/wiki/Dan_Pascariu ( pe Linkedin nu are un profil ), a absolvit Academia de Studii Economice din București si este o figura proeminenta a sistemului bancar din Romania . A detinut functii de conducere in comertul exterior inainte de 1989 ( negocierea de credite externe,etc. ) iar din 1990 in sistemul bancar actual , devenind presedintele Bancorex, al Alpha Credit Bank, cea mai mare bancă privată din Grecia și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare si a fost membru al CA in diverse alte banci si firme (Rompetrol, Bursa de valori Bucuresti, etc.), a fost asociat cu Cristian Sima si Calin Zamfirescu intr-o afaceri imobiliarea de 60 milioane de euro,etc. Potrivit Wikipedia si Gandul , a fost implicat intr-un accident de circulatie soldat cu moartea a 2 persoane si ranirea a inca 3 persoane si a fost condamnat cu suspendare , pedepsele pentru faptele penale fiind gratiate prin decretul-lege din 2002 care includea si uciderea si vatamarea corporala din culpa. 



Christian Heinzmann pentru HotNews.ro:

  • "Nu am avut alta alegere. Am fost, de fapt, fortat sa iau aceasta decizie de catre domnul Pascariu, seful Consiliului de Administratie. Pe moment ma simt foarte inconfortabil, este o situatie care ma intriga si vreau sa astept cateva zile sa vad cum decurg lucrurile, dar intr-adevar am semnat acest document.
  • Am discutat cu domnul Pascariu. Nu am avut alta alegere. Mi-a dat un termen limita: sa semnez inainte de sedinta CA de vineri [n.r. 21 iunie], altfel vor exista consecinte serioase - demiterea mea imediata.
  • Practic, daca voiam sa-mi pastrez postul, trebuia sa semnez aceasta anexa. Domnul Pascariu nu mi-a dat nici un motiv. Au dorit sa inchei contractul imediat. Daca nu acceptam oferta domnului Pascariu, eram dat afara imediat.
  • Totul este foarte subiectiv. S-au spus multe lucruri, dar cred ca scopul este sa fiu inlocuit cu altcineva. Astept ca situatia sa-mi fie clarificata de primul ministru.
  • Presiunile asupra mea din partea domnului Pascariu au inceput de prin luna martie. Au inceput practic din senin.
  • In acest moment, cel care e in poll-position sa ma inlocuiasca este domnul Demetriade. Pe termen lung cred ca se vrea numirea domnului Valentin Macec la sefia companiei.
  • Am discutat cu domnul Fenechiu despre acest subiect in urma cu o luna si mi-a spus ca pentru mine nu se va schimba nimic, insa nu s-a intamplat asa.
  • Sper ca pana in noiembrie lucrurile sa se schimbe.
  • Din ce stiu eu, atributiile mele raman aceleasi si nu au fost schimbate. Totusi, orice poate fi schimbat. Astept sa vad oficial ce s-a decis in cazul meu.
  • Despre situatia companiei in momentul in care a preluat sefia TAROM:Compania nu era intr-o situatie foarte buna. Acest lucru se datora si foarte multor modificari in randul managementului. Au fost foarte multi sefi si nu a existat consistenta. Consider ca este foarte important pentru o companie aeriana sa existe o continuitate in management si in strategie. De fiecare data cand vine cineva nou si schimba lucrurile, devine foarte descurajant pentru angajati. Asta e una dintre cele mai mari probleme. E nevoie sa ai o linie, o strategie, o echipa motivata ce poate sa duca aceasta companie pe profit. 
  • Ce progrese s-au facut? Care sunt rezultatele? Am realizat planul de management si am incercat sa-l punem in practica. Am analizat si eficienta operatiunilor, ne-am uitat si la problemele tehnice. Sunt foarte multe aspecte ce tin si de gandire strategica. Am fost in aceasta pozitie timp de 7 luni si incet-incet am inceput sa inteleg din ce in ce mai mult ce este de facut, ne uitam la competitie, analizam slabiciunile si optiunitatile companiei noastre. Sunt foarte multe ce nu pot fi detaliate asa pe scurt. 
  • Rezultatele financiare pe luna mai au fost foarte bune, iar in luna iunie urmeaza sa fie si mai bune. Dar inca avem multe lucruri de implementat. Suntem pe o directie buna, dar mai avem de lucrat. 

Debarcarea fortata a lui Heinzmann are loc pe fondul unei evolutii pozitive a companiei, dupa cum arata cifrele comunicate de Tarom , dar semnificatia cifrelor este negata chiar de Consiliul de Administratie al companiei :


Reducerea costurilor inregistrata la TAROM a fost conjuncturala, provine din reducerea costurilor cu combustibilul, nu e un efect direct al managementului " a explicat Pascariu. 
Surse 
*) http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-15061255-christian-heinzmann-managerul-companiei-tarom-despre-scurtarea-mandatului-3-ani-fost-fortat-iau-aceasta-decizie-catre-dan-pascariu-seful-altfel-vor-exista-consecinte-serioase-demiterea-mea-imediata-cr.htm?cfnl=
**) http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14969334-cum-transformat-managementul-profesionist-marile-companii-stat-numiri-politice-controversate.htm
*** )http://www.gandul.info/stiri/omorurile-provocate-de-soferii-vitezomani-nici-o-zi-de-puscarie-264483

Niciun comentariu: